poniedziałek, 6 maja 2013

Stosik z przełomu kwietnia i maja 2013


Wielu użytkowników chwali się za pośrednictwem swoich blogów książkami, które w ostatnim czasie udało im się upolować. Na zdjęciu obok możecie podziwiać dumnie prężące się grzbiety:

1. Feliks W. Kres, "Galeria złamanych piór" - po długich poszukiwaniach w końcu złapałam ją na alledrogo za prawie dwukrotność ceny katalogowej.   Mam usprawiedliwienie owego szaleństwa - książka wyszła w 2005 roku w tylko jednym nakładzie i jest jeszcze bielszym krukiem niż "Żarna Niebios" Mai Lidii Kossakowskiej [które też na aukcjach w dzikich cenach chodzą]. Nie udało mi się złapać "nówki sztuki", dostałam za to egzemplarz charakterny, poprzedniego właściciela przyprawiający chyba o mocny ból głowy. Kawałek papierka po APAPie, Sherlocku ;)

2. Troy Denning, "Strony bólu" - kolejna, swego czasu gorączkowo poszukiwana przeze mnie powieść, tym razem rodem z gry "Planescape Torment". Opinie na jej temat słyszałam mieszane, ale ocenię sama :)

3. David Rees, "Minstrele w Galerii. Historia Jethro Tull" - zakupiona z myślą podarowania jej Satarielowi, ale gdy właściciela nie ma... Podejrzewam, że skończę ją najpóźniej jutro i napiszę opinię. Świstki wystające zza okładki to oznaczenia fragmentów, na które zwróciłam szczególną uwagę.

4. Christopher Moore, "Najgłupszy anioł" - zakup pod wpływem pozytywnych emocji towarzyszących mi przy odbiorze "Brudnej roboty". Książkę już przeczytałam, na dniach pojawi się moja opinia na jej temat.

5. Christopher Moore, "Ssij mała, ssij" - motyw ten sam, co w przypadku powyższego. Niniejsza książka jest drugim tomem trylogii "Krwiopijcy", ale chwycenie jej na okazji w Mińsku Mazowieckim chyba jest wystarczającym usprawiedliwieniem? ;)

6. Christopher Moore, "Błazen" - i jeszcze raz pan Moore, projekt jednotomowy.

7. Olga Gromyko, "Wiedźma Opiekunka część 1" - polecona przez współlokatorkę. Powiedziała, że mi - jako maniakowi fantastyki ze wschodu - ta książka z pewnością się spodoba.

Podejrzewam, że po Targach Książki kilka tytułów może zawitać jeszcze do mojej biblioteczki. Czekam jeszcze na 2 majowe premiery z fantastyki ;)

8 komentarzy:

  1. Nawet nie wiedziałam, że Żarna Niebios tak trudno dostać. Czytałam kiedyś, lata lateczne temu pożyczone od koleżanki. Nie lubię Kossakowskiej, wyjątkiem jest Ruda Sfora. Pewnie dlatego umknął mi ten fakt.

    Żadnej z powyższych książek nie czytałam, ale życzę przyjemnej lektury i czekam na recenzję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z "Żarnami..." bywa rzeczywiście trudno - ja swoje na początku tego roku kupowałam w komplecie z kilkoma innymi książkami Kossakowskiej i wyszło stosunkowo drogo. Natomiast Satariel [gość, który ma niebywałe szczęście do znajdowania białych kruków] zakupił je w marcu za magiczne 20 zł [shandlowane z 25]. Podobno pani Kossakowska pisze "Siewcę 3" [jak to sama nazwała po premierze "Pana Lodowego Ogrodu 4", na której była z mężem], którą wyda prawdopodobnie po nowym projekcie.

      Usuń
    2. Z okazji premiery tego "Siewcy 3" spodziewam się dodruku poprzednich częśći cyklu - ale to na razie takie moje gdybanie ;)

      Usuń
  2. Te 3 książki Moore'a wyglądają bardzo kusząco. A i Feliksa W. Kresa też wypadałoby mi w końcu poznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kresa polecam po raz kolejny :) W sumie dziwię się jakim cudem jeszcze się za niego nie wzięłam ;)

      Usuń
  3. Kresa porwałabym. Czy lubisz też polską fantastykę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie polską :D Zagraniczną czytam mało kiedy, ale do pana Moore miałam jakiś sentyment :)

      Usuń
  4. 'Strony bólu' mam w domu, stoi sobie na regale. Ale nie czytałam. Należy do mojego S.A. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.