wtorek, 20 sierpnia 2013

Stosik wakacyjno-przedPolconowy

Całe szczęście, że za oknem robi się chłodniej, wreszcie można nieco odpocząć i wziąć się za książkowy stosik, który Wam tutaj przedstawiam.

Zatem, by nie przedłużać, jedziemy od dołu:

- "Przygody Tappiego z Szepczącego Lasu" Marcina Mortki, egzemplarz recenzencki, za który dziękuję wydawnictwu Zielona Sowa. Nie chwaliłam się jeszcze, ale chyba nadszedł odpowiedni moment ku temu - dołączyłam do Klubu Recenzenta Zielonej Sowy. Wkrótce przysiądę nad banerkiem i umieszczę go pod reklamą Anity.

- "Przygody Tappiego po Szumiących Morzach" Marcina Mortki - również egzemplarz od wydawnictwa Zielona Sowa.



- "Kup sobie coś dobrego na urodziny" - nakazała mama, więc w mojej biblioteczce pojawiła się również "Korona Śniegu i Krwi" Elżbiety Cherezińskiej, powieść reklamowana jako polska odpowiedź na "Grę o Tron". Osobiście mam nadzieję, że ze słynną serią Martina będzie to miało wspólnego tyle, co nic - zwykły chwyt marketingowy i tyle.

- "Kuba Rozpruwacz" Paula Begga, czyli próba odpowiedzi na pytanie dlaczego Kubuś tak nas wciąż fascynuje. Kim był? Dociekamy od wieków. Może zabrzmi to dziwnie, ale sporo tej postaci zawdzięczam, dzięki esejom o "Jack the Ripper" zdałam egzamin z Kultury i Historii Anglii na 5.

- "Mroczny bies", antologia opowiadań rosyjskich, upolowana w krakowskim Tesco za magiczne 9,99 w twardej oprawie. No kto by nie brał?

- "Mroki" Katarzyny Szewioły-Nagel czytałam w marcu jako ebook, ale że osobiście preferuję papier, na półce wreszcie się ucieleśniają. Świetny debiut, przesympatyczna autorka. Nie ukrywam, czekam na tom II. :)

- "Niewolnica" A.M. Chaudière. To za nią biorę się po skończeniu "Pana Lodowego Ogrodu", niecałe pół godziny temu wreszcie do mnie dotarła :) Drugi z trzech debiutów na tym stosiku.

- "Kroniki Ciemności. Łowca demonów" młodej autorki Agnieszki Michalskiej, trzeci stosikowy debiut.

- "Mag niezależny Flossia Naren" część I Kiry Izmaiłowej, pozycja z wymiany na lubimyczytac.pl

- "Fryne Hetera" Witolda Jabłońskiego, bo pokochałam najnowszą książkę autora "Słowo i miecz", przeczytałam jego debiutanckie "Gorące uczynki" [o czym notka pojawi się niedługo], kilka lat temu czytałam "Ucznia czarnoksiężnika", do którego zamierzam wrócić.

- "Zabawki Diabła" Anny Kańtoch, czyli skutek wyprawy do Dedalusa. Strasznie lubię tę księgarnię.

- "Ucieczka z Festung Breslau" Andrzeja Ziemiańskiego. Uwielbiam styl tego autora, jego niekonwencjonalny humor i [czy to normalne..?] przemoc. Czasem mam taki napad.

- "Rezydent wieży" księga II Andrzeja Tuchorskiego, drugi tom historii szczwanego maga. Tom I, o ile dobrze pamiętam, był kiedyś dorzucany do jednej z gazet o fantastyce.

- "Lolita" Vladimira Nabokova. Nie wiem jak się uchowałam nie czytając tego tekstu, ani nie widząc filmu nim inspirowanego. Czas nadrobić.

Trzy debiuty polskich autorek
A jak tam Wasze plany czytelnicze na najbliższy czas?

6 komentarzy:

  1. mroki trzeba przeczytać...no bo ELFY! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to wszystko ładnie wygląda:)
    Miłego czytania, bo jest co czytać. Ja też mam "Zabawki Diabła" Ani Kańtoch, czekają w kolejce jako 5 sztuka w moim stosie, którego sama się boje;p
    Pozdrawiam Stag.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Przygody Tappiego po Szumiących Morzach" wygrałem w konkursie Zielonej Sowy i Fabryki Słów - przed chwilą wraz z trzema innymi książkami ta pozycja do mnie dotarła. :) "Koronę śniegu i krwi" czytałem - genialna książka, z całego serca polecam! Natomiast "Mrocznego biesa", "Maga niezależnego", "Fryne Hetera" i "Zabawki diabła" chciałbym dostać w swoje rączki. :3
    Natomiast co do debiutów polskich autorek - "Kroniki ciemności..." mam, wkrótce zabiorę się za czytanie, a na "Mroki" poluję - jest cień szansy, że otrzymam od wydawnictwa. Natomiast "Niewolnicę" chciałbym mieć, aczkolwiek odkąd w jednej z "recenzji" przeczytałem zakończenie mój apetyt na książkę osłabł i to znacznie... :/

    Miłej lektury! ;)

    Pozdrawiam,
    R

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęciłeś mnie do sięgnięcia po "Koronę śniegu i krwi" :) I jak ja nie lubię spojlerów w recenzjach...

      Usuń
  4. Niesamowity stos :D Miłej lektury i czekam na recenzje szczególnie debiutów :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.