sobota, 4 stycznia 2014

Podsumowanie wyzwania mangowego i ogólnie roku 2013. Postanowienia noworoczne i stosik

Witajcie,
Trochę archiwalnie tym razem.
tym razem będzie trochę inaczej, skończył się bowiem rok, zaczął się następny (a z nim kilka spraw) i jakoś przydałoby się to wszystko usystematyzować.

Ruszyłam z mangowym wyzwaniem "Czytam mangi ^^" mającym na celu popularyzacje azjatyckich komiksów (położyłam nacisk na japońskie, ale mogą być także i chińskie, czy koreańskie - byleby tylko były oficjalnie wydane na terenie Polski - tak, skanlacje odpadają).

 Na dzień dzisiejszy do wyzwania przystąpiły 3 osoby:
- Houdini-mag,
- Laures Majere,
- Ogisai.
Zapisać można się w każdej chwili, więcej informacji znajdziecie tu.

Do tej pory, od momentu ogłoszenie wyzwania, na blogach pojawiły się recenzje tytułów:
 1. Na blogu Laures Majere:
- "Silver Spoon" tom 1 z wydawnictwa Waneko,
- "Służąca przewodnicząca" tom 1 z wydawnictwa JPF,
- "Dogs: Bullets & carnage" tomy 1-4 z wydawnictwa Waneko.
2. Na "Zapiskach...":
- "Hasło brzmi: Sailor V!" tom 2 z wydawnictwa JPF,
- "Magiczni wojownicy. Slayers" tom 1 z wydawnictwa JPF.

Recenzje ze stycznia zgłaszajcie w komentarzach do tego posta :)

Czas leci szybko, równie dziesięć miesięcy temu na tym blogu pojawiła się pierwsza recenzja książki - antologii "Krainy wtajemniczeń" od Forgotten Realms. Od tamtej pory napisałam 135 postów (wliczając to podsumowanie), a licznik na lubimyczytac.pl wskazuje na 163 przeczytane w 2013 roku książki i komiksy. To nieco więcej niż mam wzrostu.

W poprzednim roku pozytywnie zaskoczyły mnie:
1. "Angelfall" tom 1 - spodziewałam się "Angelfail", a tymczasem historia Penryn mnie porwała,
2. "Grillbar Galaktyka" - przezabawny miks kosmosu i gotowania,
3. "Galeria złamanych piór" i "Galeria dla dorosłych" - świetny poradnik dla początkujących pisarzy, nie tylko fantasy.
4. "Bestiariusz słowiański" - tematyka często pomijana w szkołach i piękne ilustracje.

Zawiodłam się na:
1. "Squir" - ostrzegali, by nie tykać tego komiksu. Nie posłuchałam,
2. "Dobić dziada" - po szeroko zakrojonej akcji reklamowej i wysokiej cenie spodziewałam się czegoś więcej, a nie połowy odgrzanej,
3. "Dziewięć żyć Chloe King. Upadła" - i po tom 2 nie sięgnę po tak "ambitnej" jedynce.

W roku 2014 skoncentruję się na 3 wyzwaniach czytelniczych (nie licząc mojego):
- "Pozycja pozytywna",
- "Wyzwanie muzyczne",
- "Czytam fantastykę"
W grudniu upolowałam kilka ciekawych tytułów:

- "Bohatyr. Smocza cesarzowa" - promocja "-25%" w Matrasie i wszystko jasne. Pierwszy tom strasznie mi się spodobał, więc liczę, że porwie mnie następny.
- "Naga" - książka zastanawiała mnie już od dłuższego czasu, a przeczytanie "Żony rzeźnika" Izabeli Szolc spotęgowało moje "oglądactwo". Z wymiany z LC,
- "Mogliby w końcu kogoś zabić" - wystarczy sam tytuł, by zaintrygował. Wymiana na LC,
- "Pajęczyna" - czas wreszcie poznać fenomen kryminałów Agathy Christie. Wymiana na LC,
- "Wąwóz kamiennego serca" -  i kolejny autor, z którym czas się zapoznać,
- "Śmiertelne sny" - podejście do twórczości Mastertona po raz trzeci,
- "Miasteczko Nonstead" - o tej książce Marcina Mortki słyszałam same pozytywne opinie. Czas się przekonać. Sprowokowała mnie do tego niezwykła okazja - 3 książki od dołu kupiłam za 12 zł na allegro z odbiorem osobistym. Uwierzycie?

W drodze są jeszcze 4 książki:
- "Smok, earl i troll" - przeczytana i zrecenzowana tu,
- "Smok i dżinn"
- "Smok i sękaty król" - i w ten sposób "Sagę o smoczym rycerzu" Dicksona mam w całości (oczywiście mówię o częściach wydanych w Polsce),
- "Człowiek z wysokiego zamku" - przejściowo, bo dla Wujka.

To chyba byłoby na tyle. Jak z Waszymi planami na ten rok? Co zamierzacie czytać? Bierzecie udział w jakiś wyzwaniach?

8 komentarzy:

  1. dodaj do wyzwania profesora slumpa od jpf

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna recenzja http://ksiazkimangi.blogspot.com/2014/01/karneval-tomy-1-3-recenzja-waneko.html

    OdpowiedzUsuń
  3. e' voila! :D
    http://houdini-mag.blogspot.com/2014/01/liberty-liberty-czytac-czy-uciekac.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna recenzja http://ksiazkimangi.blogspot.com/2014/01/drug-on-recenzja-studio-jg.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za recenzje, podczepię 1.02 po powrocie z egzaminu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. http://ksiazkimangi.blogspot.com/2014/01/pandora-hearts-recenzja-waneko-tomy-1-7.html Kolejna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze jedna recenzja http://ksiazkimangi.blogspot.com/2014/01/kuroshitsuji-recenzja-waneko-tomy-1-12.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.