środa, 26 marca 2014

"Polacy nie gęsi i swoich autorów mają." Nawiązałam współpracę, to się pochwalę :)

Logo pochodzi z fp akcji

Cześć,
dzisiaj będzie trochę "nie do końca, aczkolwiek jednak" książkowej prywaty. Ci, którzy śledzą fanpage mojego bloga (przy nowym szablonie przeoczyłam zakładkę z fp, ale postaram się coś na szybko skołować), mogli zauważyć w zapowiedzi notki o plagiacie tajemniczą wiadomość.

Tak, podjęłam współpracę z fanpage akcji "Polacy nie gęsi i swoich autorów mają.", której celem jest promowanie talentów z nadwiślańskiego kraju.

13 listopada 2013 (czyli nie tak dawno temu) rozpoczęła się promocja "Kostki" Izy Korsaj. Później mogliście poczytać o "Mrokach" Katarzyny Szewioła - Nagel (książka nie jest jeszcze dostępna w regularnym obiegu, ale wkrótce pojawi się na rynku ponownie jako ebook), a także o kilku innych, ciekawych pozycjach. Po szczegóły odsyłam Was na stronę akcji. Wystarczy kliknąć na podpis pod obrazkiem lub na banerek po lewej.

Pochwaliłam się współpracą, ale nie wygadałam się jeszcze jak to się wszystko zaczęło. Pewnego wieczoru odezwała się do mnie Julita (założycielka "tego całego radosnego zamieszania") z pytaniem, czy znalazłabym chwilę, by coś narysować.
Od razu chciałabym zaznaczyć, że jestem jedynie hobbystą, jeśli idzie o rysunek, czasem nabazgrolę coś w mangowym stylu. Proszę mnie zatem nie nazywać jakimś "profesjonalistą", wczoraj dopiero zakupiłam 2 pierwsze tomy serii Waneko "Jak powstaje manga". Może w wolnej chwili uda mi się dopracować kilka rzeczy.
Wracając jednak do tematu, zgodziłam się. Julita nie narzuciła mi odgórnie tematu rysunku - miał jedynie nawiązywać do akcji. Mógł być poważny, humorystyczny, jaki sobie wyobraziłam.
Z początku myślałam o stojącej tyłem postaci, która na kurtce ma logo akcji. Pomysł wciąż mnie kusi, może za jakiś czas, gdy na uczelni zrobi się luźniej, narysuję coś takiego. Nie, nie zamierzam robić kopii okładki "Dreszcza" Jakuba Ćwieka. Jeśli mam przyrównywać moją wizję do jego twórczości, poszłabym raczej w klimat "Chłopców" i genialnego serialu "Synowie Anarchii".

Powstał pierwszy szkic, został od razu zaakceptowany. Zaznaczyłam, że nie chcę białego tła, gdyż miałam w planach mały eksperyment. Kawę zbożową. Część z Was zapewne słyszała o malowaniu torebkami herbaty. Piramidki nie chciały współpracować, "przesiadłam się" zatem na zbożówkę w torebkach.
Podrzucam do porównania. Obrazek pochodzi ze strony akcji.
Wersja została zaakceptowana. Pozostało tylko dopieścić szczegóły, czyli skleić projekt zakładki w proporcjach 1:4 (papierowa wersja będzie miała wymiary 5cm x 20cm). Zostało tylko wkomponować kilka elementów, między innymi logo akcji (autorem loga jest Ty'iga, jeśli szukacie profesjonalnych grafik, to klikajcie "lubię to". Warto).

Wersja wybrana przez Julitę. Była jeszcze opcja bez ramki.

Wkomponowałam, ale czegoś wyraźnie brakowało. Tak, odnośnika do fanpage akcji! Robiło się podejrzanie dużo krwi w kawie, dlatego też z głowy wyleciało. Popatrzyłam uważnie, przejrzałam internet w poszukiwaniu inspiracji, ściągnęłam nawet czcionkę "facebookową". Zmodyfikowałam projekt, wysłałam do akceptacji, ale zaproponowano mi drobną zmianę - przekręcenie loga. "Minuta osiem" i wersja ostateczna powędrowała w świat.

Wersja ostateczna.


Pokazałam Wam moją krótką historię nawiązania współpracy z akcją "Polacy nie gęsi i swoich autorów mają.". Powstałe w ten sposób zakładki będzie można złapać w trakcie Warszawskich Targów Książki pod koniec maja, wypatrujcie stoiska akcji!
Zakładki będą jednostronne. Miejsce z tyłu jest specjalnie dla Was - możecie na nim zbierać autografy od polskich autorów, możecie napisać jakiś ulubiony cytat, a może tabliczkę mnożenia... Wasz wybór :)

Tyle prywaty,
pozdrawia elecric_cat, zrzęda z Zapisków z przypomnianych krain.

P.S. W sumie jeszcze trochę prywaty. Tak się czuję, gdy widzę swoje bazgroły poza moją stroną:

13 komentarzy:

  1. Gratulacje ;) Życzę udanej współpracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała wiadomość. Gratuluję takiej owocnej współpracy, z korzyścią dla obu stron.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wiadomość! :) Gratuluję i życzę owocnej współpracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj więc wśród nas :))
    I gratuluję :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo piszą o 'mię' ;p Gratki, ja czekam na tę zakładkę, a jak nie dostanę to Ty już wiesz co;p No i gratki i kwiatki ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Wam :)
    Kasiu, już ja dopilnuję, byś swoją miała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wyszło Ci to logo!! :D
    Gratuluję współpracy i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Wielkie gratulacje! Z chęcią przytuliłabym taką zakładkę :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Radośnie i szczerbato się do Was cieszę ;D

      Usuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.