niedziela, 2 marca 2014

Stosik z lutego

Niedziela, zwyczajowy dzień podsumowań stosikowych na Zapiskach. Nowy, świecki, koci zwyczaj.
Nie przedłużam, jedziemy od góry. Zdjęcie niestety do końca wyraźne nie jest, ale spieszę z wyjaśnieniami co i jak:

  • "Nibywersze byłoniebyło" Krzysztofa Daukszewicza. Poezji czytam mało, jakoś bliżej mi do prozy. Pomyślałam, że dla pana Krzysztofa zrobię wyjątek, jego teksty polecał mi Wujek. Zresztą ta książka z myślą o Wujku kupiona. Przeczytam i mu oddam;
  • "Sny o terrorze i śmierci" H. P. Lovecrafta. Pisarz-legenda, którego czytałam kiedyś kilka tekstów. Czas sobie jego twórczość przypomnieć;
  • "Wampiry i wilkołaki" Erberto Petoia. Kiedyś korzystałam z tej książki podczas prezentacji maturalnej z języka polskiego, później komuś pożyczyłam i nie wróciło. Gderałam z powodu tego faktu lat kilka, aż znalazłam czarną wersję tej książki w Dedalusie. Resztę historii już znacie;
  • "Walkin' Butterfly", tomy 1 i 2. Wyszperałam tom 1 w Komikslandii, wzięłam na próbę i wsiąkłam. Niedługo pojawi się tekst o tomie 2;
  • "Les Bijoux", tomy 1-5. Kolejny efekt wyprawy do Komikslandii, gdzie stoi regał z komiksami używanymi. Kiedyś przeczytałam pierwszy rozdział komiksu dwójki Koreańczyków w MangaZynie ("Tarot Cafe"), potem widywałam "Les Bijoux" w Matrasie, przejrzałam, podobał mi się sposób rysowania, ale nie było pieniędzy. Życie;
  • "Hiroszima 1945. Bosonogi Gen", tomy 1-6 i 8-10. Waneko zrobiło wyprzedaż, aż szkoda by było nie skorzystać. 5 złotych za tomik to jak za darmo. Gorączkowo szukam tomu 7;
  • "Cat shit one", tomy 1-3. Historia jak powyżej, też po 5 zł;
  • "Akira", tomy 1-2. Dzieło SF Katsushiro Otomo, komiks obrosły kultem. Postanawiam odkryć dlaczego;
  • "Tequila, władca marionetek", komiks Katarzyny Babis i Łukasza Śmigla. Wsparłam projekt na portalu Polakpotrafi i otrzymałam papierowy egzemplarz komiksu. Nie ma mnie na dołączonej specjalnej liście fundatorów, ale otrzymałam wiadomość od wydawnictwa Dobre historie, że będę wspomniana na rozpisce w powieści;
  • 3 tomy roczników wyszperane na uczelni: 1975, 1976, 1977 w języku angielskim. Przyniosłam nadwyrężając kręgosłup, ale nie żałuję, umieszczone są tam bardzo ciekawe teksty;
  • "Dirty pair" - 3 zeszyty. Na LC jest tylko jeden, ale wgram niedługo resztę. Jeszcze nie przeczytałam, tylko przejrzałam pobieżnie. Poszukiwałam tych komiksów jako młody mangowiec, teraz czuję się nieco rozczarowana;
  • "Drakuun" - 2 zeszyty. Szkoda, że tylko 2 zostały wydane, na skanlacjach znalazłam ciąg dalszy, ale niestety nie całość;
  • "Planetary", tom 2. Zabłąkałam się do Story na Śródmieściu i zakupiłam, przyniosłam do domu i z marszu przeczytałam tom 1 i 2. Ciekawe, choć kreska mi nie podchodzi tak do końca.
  • "Mroki", tom 2. Otrzymana od Autorki wersja robocza, wymaga jeszcze poprawek, ale ja i Anna Chaudière już będziemy wiedzieć przed premierą czego możecie się spodziewać po tej książce. Dowiecie się przed premierą, nie będę taka wredna. Zaostrzę Wam na ten tytuł apetyt ;)
  • "Toystories" w ebooku od Wydawnictwa Morpho - dostałam egzemplarz recenzencki, może nawiążemy współpracę. Byłoby miło, oficyna startuje, ale wydane naprawdę ciekawe tytuły i podejrzewam, że w przyszłości będziecie słyszeć o niej więcej.
https://www.facebook.com/WydawnictwoMorpho?fref=ts
Kliknięcie w okładkę przekieruje Was na fp wydawnictwa.
A jak wyglądają Wasze plany czytelnicze na marzec? Złapaliście coś w lutym ciekawego, czym możecie się pochwalić? Czytaliście coś z mojego stosiku? Polecacie?

8 komentarzy:

  1. Gdzie była ta wyprzedaż? Tomik Hiroszimy po 5 zł? Dlaczego, dlaczego ja o tym nie wiedziałem... Niedawno kupiłem używane tomy od 1 do 5 po 10 zł/sztuka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://waneko.pl/shop/308-Hiroshima-1945-Bosonogi-Gen

      Większość już wyprzedali, ale polecam Ci zajrzeć do nich na sklepik.

      Usuń
  2. Czuję się okropnie, bo uwielbiam komiksy, ale mam strasznie mało do czynienia z nimi. Nie mówiąc już o mangach, na które mam coraz większy apetyt. Niestety nic z Twojego stosu nie czytałam ani nie przeglądałam, jednak mam nadzieję, że kiedyś to się zmieni! ;)

    Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również Tobie życzę miłej niedzieli ;) Mi się szykuje niestety szkolnie - Milton i "Raj utracony" na jutrzejszą literaturę ;/

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. W związku z tym, że obserwujesz mojego bloga K JAK KSIĄŻKA http://kjakksiazka.blogspot.com chciałam Cie poinformować, że przeniosłam się na adres

    http://peronczwarty.blogspot.com

    Będzie mi ogromnie miło, jeśli będziesz nadal zaglądać do mnie i mnie obserwować, nie chciałabym stracić czytelników. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.