środa, 30 kwietnia 2014

Zaparkuj w Zonie - Dekada Stalkerów 26.04.2014

Zdjęcie pobrano z fanpage'a Stalker.pl
Zbliżała się.
Wielkimi krokami, które dudniły na przerdzewiałej blasze. Wyczekiwałam.

26.04, godzina 16.00, Klub Parking w centrum Warszawy. Jak sama nazwa wskazuje, jest to zaadaptowany na potrzeby knajpy kawałek parkingu, co można zauważyć spoglądając na podłogę - gdzieniegdzie została jeszcze żółta farba. Kraty przy wejściu, huśtawki z opon, kilka stolików. Najbardziej wyróżnia się bar, widoczny z zewnątrz, przyciągający "upiększonymi znakami drogowymi". "Zwierzę gospodarskie" wygląda jakby zmutowało po otrzymaniu sporej dawki promieniowania. Nic dziwnego, że właśnie tutaj, 28 lat po katastrofie w Czarnobylu, 10 lat po założeniu portalu Stalker.pl, odbyła się impreza dla ludzi, dla których Zona to nie puste słowo.

Zdjęcie cyknął dla Was Mariusz Podgrudny.
Administracja portalu Stalker.pl współdziałając z Fabryką Słów zapewniła fanom mnóstwo atrakcji. Wśród zaproszonych gości byli między innymi: Michał "Meesh" Gołkowski (tłumacz i autor "Ołowianego świtu". W trakcie wydarzenia odbyła się premiera "Drugiego Brzegu"), Bartek "Godai" Biedrzycki (debiutant, autor "Kompleksu 7215", książki osadzonej w tunelach warszawskiego metra. Pozycja ukaże się w serii Fabryczna Zona na jesieni), Szymon "Terminus" Radomski (rysownik, ilustrator książek z serii Fabryczna Zona), Piotr "Utak3r" Borys (współtwórca fanowskiej gry "Lost Alpha" osadzonej w realiach S.T.A.L.K.E.R.), Marcin "Trojanuch" Trojanowski i Krzysztof "Trickster" Śledziński (współtwórcy modyfikacji S.T.A.L.K.E.R. : Misery i projektu postapokaliprycznego "The Seed").


Michał "Meesh" Gołkowski i Rafał Grad (prowadzący), fotkę cyknął wiecie kto.
W trakcie prowadzonej przez Rafała Grada (znany z działalności w Pyta.pl) imprezy odbyły się liczne konkursy i prezentacje. Ogromną mapę Zony otrzymał zwycięzca konkursu na najlepszy cosplay. Odbył się również konkurs na Miss Zony, ale obyło się bez tekstów o marzeniu o pokoju na świecie. Stalkerki nie są takie naiwne. Może czasem mają problem z otwarciem puszki, ale przynajmniej się nie łudzą.

Pierwszych 20 nabywców książki "Drugi brzeg" otrzymało dodatkowo naszywkę i przypinkę z emblematem Stalker.pl oraz unikalny kod do beta testów gry Survarium (losowe osoby otrzymały kody również pod koniec trwania imprezy).

Skąpana w deszczu po Emisji, złapałam swój "Drugi Brzeg".
Kumpel już narzekał na nagłośnienie i cenę piwa, więc nie będę o tym gderać i odeślę Was do niego. W Parkingu zaczęło się robić ciasno, nie wiem ilu dokładnie Stalkerów pojawiło się na wydarzeniu. Zdecydowanie więcej niż w trakcie premiery "Ślepej Plamy" Wiktora Noczkina. Zastanawiam się, czy Fabryka zorganizuje premierę następnej książki również w tym barze, czy też rozejrzy się za większą miejscówką. Poczekamy, zobaczymy.

Zdecydowanie warto było wrzucić na grzbiet szwabską kurtkę i ruszyć w miasto. Padało, owszem. Podobno niektórych to wystarczająco zniechęciło. Sama spoglądałam przez okno z nadzieją, że się przejaśni, ale nic z tego. Ten dzień i tyle.
Już w metrze spotkałam ludzi zmierzających w tym samym kierunku, co ja. Roześmiani, udający, że "nic z plecaka nie wystaje". Później było jeszcze ciekawiej. Nie pamiętam wszystkich, z którymi udało mi się zamienić w trakcie imprezy kilka słów, ale strasznie się cieszę. Mam swój "Drugi Brzeg" podpisany przez autora i rysownika, poza tym złapałam kilka fantów. Pozostały również wspomnienia i opowieści, które będzie można kiedyś odświeżyć w gronie znajomych. Wbrew nielicznym mankamentom było super.

5 komentarzy:

  1. Ja "Piknik na skraju drogi" przeczytałem całkiem niedawno, stalkeromaniakiem raczej nie jestem, ale gdybym mieszkał gdzieś w okolicach W-wy z pewnością rozważyłbym wyprawę do "Parkingu". Wreszcie poznałbym Godaiego osobiście :)

    P.S. Nie wierzę, że deszcz mógł Cię w jakimkolwiek stopniu zniechęcić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrzyłam za okno i odechciało mi się makijażu robić, nie chciałam robić za pandę ;) O tym, że idę, byłam przekonana od momentu, gdy pojawiały się pierwsze wieści.

      Usuń
  2. "Piknik na skraju drogi" jeszcze nie znalazł się w moich zbiorach tak wiec na razie jestem troszkę nie w temacie. Jednakowoż nie spotkałem się jeszcze ze słabą książką w realiach postapo, tym bardziej jestem pewny że "Piknik na skraju drogi" jak i "Drugi brzeg" wkrótce przeczytam.

    "klOPS za klOPS" ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Piknik..." jest przegenialny i masz u mnie krechę, że jeszcze go nie znasz ;)

      Usuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.