niedziela, 4 maja 2014

Stosik kwietniowy

Cześć,
nadeszła pierwsza niedziela miesiąca, czas pochwalić się zdobyczami kwietniowymi. W trakcie tego miesiąca przydarzyło się kilka fajnych okazji, by odrobinę taniej chwycić nowe tytuły: były spotkania autorskie i promocje z nimi związane.

Idąc od góry:
- "Drugi brzeg" Michała "Meesha" Gołkowskiego - zdobyte w trakcie imprezy Dekada Stalkerów. Został mi ostatni rozdział, wciąga,
- "Takeshi. Cień śmierci" Mai Lidii Kossakowskiej - zdobyte w trakcie spotkania autorskiego w MiTo Cafe. Już przeczytane, niedługo się o niej wypowiem,
- "Sto dni bez słońca" Wita Szostaka - zdobyte w trakcie spotkania autorskiego w klubie Grawitacja na Powiślu. Znajomy jest tą książką zachwycony i gorąco poleca, dlatego też biorę się za nią od razu po "Drugim brzegu". Obawiam się, że odnajdę w niej kilka elementów mojego wydziału, ale to chyba uczyni lekturę ciekawszą i bardziej osobistą,
- "Prezes i Kreska" Łukasza Orbitowskiego - również złapana w trakcie Powergraphowego spotkania w Grawitacji. Przeczytałam kawałek w trakcie drogi do domu, ale terkocząca, kudłata jadaczka nie dała się na lekturze skupić, zatem historia dwóch kotów dyskutujących o świecie jeszcze nie została przeze mnie odkryta,
- "Bóg Horror Ojczyzna: Złego początki" Łukasza Radeckiego - dojechała wreszcie do mnie wersja papierowa zakupiona w przedsprzedaży. Za sobą mam już lekturę ebooka. Moją opinię znajdziecie tu - klik,
- "Red Rising: Złota Krew" Pierce'a Browna - wygrane w konkursie na portalu lubimyczytac.pl. Spontanicznie utworzony wśród znajomych "komitet kolejkowy" już się o nią dopytuje. Może być dobra,
- "Truman Capote. Rozmowy" Lawrence'a Grobela - kolejna wygrana, po raz kolejny lubimyczytac.pl. Mogę chyba już wyć za Kubą Sienkiewiczem "Ja mam szczęście...". Dotychczas nie wiedziałam o panu Capote zupełnie nic, choć z racji kierunku studiów powinnam. Nadrabiam zaległości,
- "Akira" tomy 16-18 Katsuhiro Otomo - efekt nawiedzenia Komikslandii w trakcie Światowego Dnia Książki. Urzekła mnie ta seria, dlatego chcę ją całą skompletować,
- "Horror Masakra" numer 3 z dodatkiem "Głód" - chodziły słuchy, że ten numer ma być ostatnim i jego twórcy podejmą pracę nad innym projektem. Czy to aktualne informacje - nie wiem. Trzymam kciuki, że doczekamy się nowości spod tego szyldu,
- "Śmieciowisko" Karola Mitki - nowela z gatunku bizarro fiction wydana pod szyldem magazynu "Horror Masakra". Polecają ją znajomi o zbliżonych gustach do moich, aż łapki świerzbią,
- "Troje" Sarah Lotz - książka owiana tajemnicą, której nie wolno mi zdradzić do dnia 12 maja. Na moim stole leży już fragment promocyjny, za odrobinę ponad tydzień zdradzę Wam kilka szczegółów.

A Wy co zamierzacie czytać w tym miesiącu? Kojarzycie jakieś tytuły z mojego stosiku? Polecacie? Odradzacie?
Miłego dnia Wam życzę, Weekend Majowy niestety dobiega końca, ale słoneczko za oknem ładnie świeci, szkoda nie skorzystać z tego dobrodziejstwa.

19 komentarzy:

  1. Ja jestem w trakcie lektury Mo Yana. Planuję jeszcze przeczytać "Żegnaj żono" Sunao Tokunagi oraz "Poważną decyzję" Gabriele Wohmann. Co dalej, czas pokaże ;)

    Z Twojego zbioru bardzo zainteresowały mnie "Sto dni bez słońca" pana Szostaka. Nie znam twórczości tego pisarza, ale intuicja krzyczy mi do ucha, że może to być proza warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze Ci krzyczy. Przekroczyłam połowę i pokładam się ze śmiechu. Co straszne - ja tu widzę swojego wykładowcę.

      Usuń
  2. Jak zazdroszczę tylu wygrań! :D
    Jestem naprawdę ciekawa Kossakowskiej! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przykrością stwierdzam, że żadnej z powyższych książek nie czytałam, niemniej tym bardziej czekam na kolejne recenzje :)

    Zapraszam do mnie: http://kulturka-maialis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Capote to uczta. Sama się przekonasz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej z prezentowanych przez Ciebie książek. Życzę miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam niestety żadnej z tych książek, jednak czekam na twoje recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam niestety nic z Twojego stosiku, ale życzę miłej lektury :)
    Ja obecnie czytam "Rok 1984", a potem nie wiem jeszcze za co się zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie mogę jeszcze pochwalić się znajomością "Roku 1984", ale mam w planach nadrobienie tego.

      Usuń
  8. Ojej, pozazdrościć :D Kossakowską chciałabym jednak mieć na swojej półeczce :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam okazji przeczytać żadnej z książek, ale niecierpliwie czekam na recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety nie znam ani jednej lektury z Twojego stosu, natomiast kojarzę nazwiska autorów a to już coś :P
    Z chęcią poszerzę swoje horyzonty, więc czekam na recenzje. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam jedynie "Sto dnie bez słońca". Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  12. Miły stosik. Chętnie "podebrałabym" Ci kilka z nich ;) Miłej lektury

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej z Twoich książek ze stosika nie czytałam, ale po"Takeshiego" na 100% sięgnę, w końcu to Kossakowska i Japonia w jednej książce :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa jestem 'Takeshi. Cień śmierci', bo kiedyś oglądałam taki Japoński (chyba) chory film 'Takeshis'. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z żadną z tych książek nie miałam do czynienia do tej pory :) Poczekam na Twoje recenzje i być może po nie sięgnę :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam nic z powyższego stosu, ale Tobie życzę samych pozytywnych wrażeń!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.