wtorek, 3 czerwca 2014

Stosik majowy 2014

Nazbierało się tych zaległości, nadszedł czas je nadrobić. Nie było mnie jeden weekend, a ilość powiadomień na facebooku i maili przeraża. Przestrasza również ilość zaplanowanych notek, które uległy przesunięciu spowodowanemu przez mój wyjazd do Pilzna. O tym pochwalę się już niedługo, na fp Zapisków z przypomnianych krain wgrywam już zdjęcia z tegorocznego Metalfestu. Na dniach spodziewajcie się również gawędy o koncertach, błocie, zabawie, podpaleniach, bezpieczeństwie, autografach... No, sporo będzie.

Dzisiaj zaległość numer 1. Notka, która powinna pojawić się przedwczoraj. Żaba z masy solnej gnie się w ukłonach przeprosinowych i razem ze mną zaprasza Was na zestawienie majowe:

  • "Goniąc cienie" Marty Bilewicz - pierwszy egzemplarz recenzencki z akcji Polacy Nie Gęsi i Swoich Autorów Mają. Już kończę czytanie, niedługo się o niej wypowiem,
  • "Lot nisko nad ziemią" Ałbeny Grabowskiej - egzemplarz otrzymany od autorki. Przeczytałam kilka stron i pomyślałam, że mam kilka wspólnych cech z bohaterką. Refleksjami podzielę się niedługo,
  • "Osiem" Krzysztofa Maciejewskiego - egzemplarz otrzymany od autora w trakcie WTK. Przeczytany, oczekuje na recenzję, co uczynię z ogromną radością - naprawdę świetne opowiadania,
  • "Troje" Sarah Lotz - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Akurat. Przeczytany i zrecenzowany. Spoglądam na stosik z innej perspektywy niż zostało wykonane to zdjęcie i cieszę się do czarnych brzegów. Lubię takie smaczki,
  • "Ogień" Łukasza Orbitowskiego - upolowane w trakcie tegorocznej edycji "Z półki na półkę" portalu lubimyczytac.pl na WTK,
  • "Czas fantastyki", numer 1 (38) 2014 - znalezione na stoisku w trakcie WTK. Zapowiada się ciekawie,
  • "Piekło pocztowe" Terry'ego Pratchetta, podobnie jak "Ogień", upolowane w trakcie wymienialni książek na płycie Stadionu Narodowego,
  • "Beksińscy. Portret podwójny" Magdaleny Grzebałkowskiej - zdobyte w trakcie WTK. Na stoisku lubimyczytac.pl wygrałam "Kłamcę 2,5" z grą, ale nieszczególnie mnie do tej publikacji Jakuba Ćwieka ciągnęło, dlatego też z chęcią przystałam na propozycję wymiany. Obie strony miały na paszczach uśmiech z podpisem "tyle wygrać",
  • "Nas dwoje, czyli miłosna układanka" Marii Rotkiel - również upolowane w trakcie WTK. Zazwyczaj nie czytam poradników, no może nie w tym temacie, ale czas się przekonać o czym taka książka może być,
  • "Włosi. Życie to teatr" Macieja A. Brzozowskiego - wygrana w konkursie na lubimyczytac.pl. Kiedyś mieszkałam we Włoszech (krótko, ale zawsze coś) i liznęłam nieco ich kultury, poznałam mentalność Włochów. Z chęcią skonfrontuję swoje doświadczenia z treścią tej książki,
  • "31.10 Wioska przeklętych, Halloween po polsku II" różnych autorów - gości u mnie w ramach akcji wędrującej książki zorganizowanej przez panią Ewę Bauer. Zabieram się niedługo za czytanie, obfocę, opiszę i jazda dalej,
  • "Tożsamość Rodneya Cullacka" Przemysława Angermana - wygrane w konkursie na blogu FUNtastyka. Autora spotkałam w trakcie WTK, jego książkę przeczytam już niedługo,
  • "Pradawne zło" Łukasza Radeckiego i Roberta Cichowlasa - zakupione na drogę w jednym z najulubieńszych punktów na dworcu Kraków Główny za rozsądną cenę. Miło się wraca okrężną drogą z Pilzna do Warszawy z horrorem pod ręką. Naprawdę miłym dla oka i wyobraźni horrorem,
  • "Czik" Wolfganga Herrndorfa - książka, której historia otrzymania udowadnia, że uczciwość popłaca. W skrócie: otrzymałam bonusowy egzemplarz "Czerwone jak krew", co od razu zgłosiłam w wydawnictwie z sugestią, że mogę bez problemu podrzucić nadprogramową książkę do wydawnictwa. "Czika" otrzymałam jako prezent, za który dziękuję. Wkrótce pojawi się o tej książce tekst, ponieważ już przeczytana.
Tak się w skrócie prezentują moje prezenty na książki do czytania na czerwiec. A jak wygląda sprawa u Was? Czytaliście coś z mojej listy? Polecacie? Pozdrawiam i do następnego!

8 komentarzy:

  1. O "Troje" zrobiło się ostatnio bardzo głośno :)
    Widzę, że i ty masz swój egzemplarz!

    Wspaniały stosik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam zarówno "Troje" jak i "Halloween po polsku II" obie polecam.

    Czekam na kolejne posty bo lekko mnie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam żadnej z powyższych pozycji. Na półce czeka na mnie jedynie książka "Troje", której jestem bardzo ciekawa.
    Przyjemnej lektury :)
    - Miłośniczka Książek -

    OdpowiedzUsuń
  4. "Troje" będę właśnie czytać. Życzę przyjemnej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Troje" niestety się zagubiło w przestworzach :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Super stosik! Zazdroszczę! Chętnie bym przeczytała kilka tych tytułów! :) Miłego czytania :]

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, Piekło Pocztowe, cholernie chciałabym przeczytać, ale tak jakoś niezbyt sprzyjają mi warunki!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.