niedziela, 6 grudnia 2015

Stosik zimowy - czyli z takim składem śnieg i mróz niestraszne

Ostatnio dużo się dzieje. Mam za sobą wyjazd do Krakowa, gdzie uczestniczyłam we fragmencie konferencji Meet the Space (Tygrzyk miał wystąpienie, a ja przyobiecałam, iż się pojawię), Zapiski objęły patronatem najnowszą książkę Marcina Brzostowskiego (na stronie bloga wciąż trwa konkurs dla recenzentów), trwają rozmowy dotyczące innego patronatu (ale cicho. Powiem Wam wtedy, gdy pojawią się informacje oficjalne), poza tym zastanawiam się jak pokazać pewne miejsce jak największej ilości osób, zostałam po raz kolejny wyróżniona w konkursie literackim, wysłałam opowiadanie na następny (trzymajcie kciuki!)... Mnóstwo tego. Dodatkowo moja biblioteczka wzbogaciła się o wiele ciekawych tytułów. Pozwólcie, że się pochwalę:
  • "Hotel Transylwania" Chelsea Quinn Yarbro - egzemplarz wygrzebany w antykwariacie na Dworcu Śródmieście. Dość ciekawa mieszanka wampirycznego horroru z powieścią gotycką - z pewnością Wam o tej książce opowiem,
  • "Ewangelia według Lokiego" Joanne M. Harris - egzemplarz recenzencki od Wydawnictwa Akurat (dziękuję!),
  • "Po drugie dla kasy" Janet Evanovich. Nie mogłam się powstrzymać, popełniłam sobie mikołajkowy prezent w Matrasie Arkadia (lokowanie produktu!),
  • "Cuda i Dziwy Mistrza Haxerlina" Jacka Wróbla. Także kupione w Matrasie. Nie martwcie się, zostawiłam Wam jeden egzemplarz,
  • "Alicja" Jacka Piekary - przywieziona z Krakowa, zakupiona na straganie na Dworcu Głównym (punkt obowiązkowy przy każdej wizycie w Krakowie),
  • "Tylko Ziemia" Emmy Popik - także przywieziona z Krakowa, dostałam jako prezent do zakupu na wspomnianym straganie,
  • "Trupy polskie" antologia - też z Krakowa,
  • "Władca Szczurów" Rafała A. Ziemkiewicza - wiem, że krowa tylko zdania nie zmieni. Nie przepadam  za Ziemkiewiczem jako za publicystą, ale lubię go jako fantastę. Nie wstydzę się tego,
  • "Za progiem grobu" Andrzeja Ziemiańskiego - kupione w Dedalusie. Styl Ziemiańskiego mnie śmieszy. Nie skaczcie mi tu, że cycki i seksizm ("Achaja"). Wiem, czytałam,
  • "Przy końcu drogi" Rafała Dębskiego - upolowane w Głównej Księgarni Naukowej im. Bolesława Prusa za symbolicznego "piątaka". Opłaca się,
  • "Złote spinki Jeffreya Banksa" Marcina Brzostowskiego - egzemplarz patronacki (dziękuję!). Drugi jest do chwycenia na facebooku Zapisków,
  • "Śmierć w hotelu Haffner" Izabeli Szolc - egzemplarz od Autorki (dziękuję!)
  • "Dziecko Płomienia" Kate Eliott. Kupione w Dedalusie. Nasuwa mi się tylko jedna refleksja - wydwaco, why you changin' szata graficzna w trakcie serii?! Whyyyy?! Mam 3 tomy w starym wydaniu, brakuje mi teraz najnowszego woluminu i pozostaje dylemat - czy dokupować poprzednie części w tej wielkości, czy dać sobie spokój? Lubię takie same grzbiety na półce, ale po drodze jest mnóstwo pilniejszych wydatków,
  • "Sekta egoistów" Eric-Emmanuel Schmitt - egzemplarz recenzencki od Znaku (dziękuję!),
  • "Ostatni powiernik pierścienia" oba tomy - kupione w Dedalusie za śmieszne pieniądze. Nie wiem, czy to jeszcze cynk, ale przejdźcie się do tej sieciówki,
  • "Bogowie, honor, Ankh-Morpork!" Pratchetta - kupione w antykwariacie na Śródmieściu,
  • "Homo Oeconomicus" Michała Macieja Kosteckiego - zakupione w Prusie. Zbiór sentencji na temat firmy i finansów. Daje do myślenia,
  • "Kamienny krąg. Gasnący płomień" Izabela the Moon - kupione w Prusie, tomik mrocznej poezji, który może zadać kłam twierdzeniu, że dobrzy poeci już nie żyją,
  • "Bo kombinerki były brutalne" Konrada T. Lewandowskiego - kupione w Prusie. Wiem, autor niepopularny w blogosferze, nawet niektórzy mówią, że pisać nie umie. Mało znam jego tekstów, ale jestem w stanie zarzucić kłam temu stwierdzeniu,
  • "Legendy cyberkatakumb" Konrada T. Lewandowskiego - również kupione w Prusie,
  • "Świt czarnego słońca" C. S. Friedman - pożyczone od Tygrzyka. Mówi, że to dobre fantasy i wypada znać,
  • "Star Wars. Lordowie Sithów" Paula S. Kempa. Prezent od Tygrzyka,
  • "Wyspy Plugawe" Marcina Mortki - kupione w Prusie,
  • Miód na me serce, widok niosący radość, czyli Motoko w komplecie.
  • "Czarny Wygon" Stefana Dardy, edycja specjalna, kupione w Dedalusie,
  •  "Ghost in the Shell" 1,5 - prezent od Tygrzyka, kupione w Yatta.pl,
  • "Ghost in the Shell: Manmachine Interface" - kupione w Yatta.pl.
Poza tym w mojej kolekcji pojawiły się książki Marcina Jamiołkowskiego - "Keller" (dziękuję wydawnictwu "Czwarta Strona"),  "Order" i "Okup krwi" (dziękuję Genius Creations) - nie uwieczniłam ich, ponieważ "Keller" został przechwycony przez chłopa (odda i sam pogadać na temat książki zapewne zechce), a dwa pozostałe tytuły mam w formacie elektronicznym.

A Wy co czytacie? Jakie tytuły pojawiły się w Waszych biblioteczkach i co z chęcią byście w swoich kolekcjach powitali?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło jeśli pozostawisz po sobie ślad.
Pamiętaj, że komentarze będące spamem lub obrażające innych będą kasowane.

Informuję iż teksty (nie będące odpowiednio odznaczonymi cytatami z książek) oraz rysunki/ komiksy zamieszczane na tym blogu są moją własnością.
Okładki książek i komiksów pochodzą z serwisu lubimyczytac.pl .
Kopiowanie i/ lub przerabianie, przeredagowywanie tekstów bez mojej wiedzy i zgody jest zabronione.